Almond Coklat :)

Sejak aku buat kek lapis hari tu tyme raya... semakin banyak permintaan yang aku dapat dari family :) nak kate teror sangt xjugak tapi boleh la kan.. 6 aku buat sekaligus hari tu... he3.. Tapi permintaan kakak aku kali ni bukan kek.. Tapi biskut plak.. Xpernah g dalam hidup aku wat biskut... Biasa ambik biskut tunjuk je.. hehehehe

Selak punya selak majalah wanita.. Ak ternampak satu ruangan resepi biskut... wah!!!.. semua cantik2 n nampak sedap... Tapi ak ternampak resepi biskut 'Almond London'... So... I want 2 try it... hahahaha..

Dengan konfidennye aku suruh kakak aku beli bahan2 yang diperlukan utk mmbuat biskut tersebut.. Jadi dibawah ni aku ada listkan bahan2 yang diperlukan... :


BAHAN-BAHAN:
630 gm tepung gandum
90 gm tepung jagung
540 gm marjerin
360 gm gula kastor
1 sudu teh esen vanila
1 1/2 sudu teh soda bikarbonat
badam-dibakar/ dicincang
coklat masakan-dicairkan

Bila dah ada bahan2... apa tunggu lagi!! Jom mulakan!!!
Korang ikut je step nih....


Mula2..pukul marjerin, gula dan esen vanila sekali sehingga rata dan kembang (putih)




  Kemudian...masukkan tepung gandum dan tepung jagung serta soda bikarbonat.



Korang uli menjadi doh yang lembut


Salut badam dengan doh tepung dan bakar pada suhu 180 darjah Celcius selama 15 hingga 20 minit.


Celup biskut dalam coklat masakan dan masukkan ke dalam kertas acuan.


Taburkan badam cincang sebagai hiasan.



Nak lihat hasilnya????


Ni la 'Almond London' aku..hehee... tapi.... ): coklat yang aku letak xjd sngt...hehehe... tp nampak nice jugak la kan?? (senangkan hati jer) hehehe...



Ape?? Kenapa tajuk resepi aku Almond Coklat??? Hahahaa... Panjang ceritanya... Tapi ak kasi pendek la.. Bab aku tukar cara letak coklat dengan garisan coklat jer... lagi nampak cute..hehhee... Macam di bawah nie....hehehehhe





So, inilah almond coklat aku... hehehe....Apamacam??


^Selamat mencuba^

    No comments: