Hai, kitak minat pink?

Hello,hello, Mak Usu dah kembali membebel nih...
Tahu la korang xnak tahu, tapi Mak Usu nak bgtau gak..hehehe

Hohohoh.. xsabar2 nih nak cite..! Mak Usu jadi segan plak... hehehe
Story ini bermula bila pagi tadi Mak Usu ikot kakak ke-4 n abg ipar pergi Saratok...
N hari ni teringin plak nak pakai baju pink n tudung pink! steady la Mak Usu...hahaha


#saje guna gambar baju ni, chomel gmbr strawberi...hehehe

Sementara kakak Mak Usu pg pejabat pendidikan, Mak Usu ikut abg ipar pergi carwash nak cuci kereta violet tuh!...Agak ramai la orang menunggu.. Mak Usu dok tempat lain, abg ipar Mak Usu plak dok kat lain..hehehe

Xlama kemudian.. Adalah mamat sorang ni turun dari kereta dia.. Tapi rasanya2 xptt kot kena panggil mamat.. Panggil pakcik paling sesuai.. dah tua..hahaha.. Dari jauh dah dia senyum..Mak Usu pon hairan.. Tapi mungkin dia memang suka senyum kot.. hahaha..

Pastu dia g duduk kat kerusi sebelah Mak Usu... Mak Usu pura2 la malas nak layan..hahaha.. Tiba2 dia tanya Mak Usu...

Pakcik : Kitak pun cuci kereta kah?

Mak Usu: Aok..

Hohohoho.. dalam hati mmg dah takut dah.. tapi orang tua kita patut hormati...hahaha.. Dah lama sikit dia tegur lagi...

Pakcik: Kitak minat pink ka?

Mak Usu: (erkk?? ape kena orang ni dalam hati Mak Usu... Mampu senyum kambing jer... hahaha)

Pakcik: Baju pink, tudung pink, hp pon pink... Ayu jak...

Mak Usu: (ooh, rupanya...hahaha..Mampu senyum lagi.. xbrani la jawap apa2..)...

Sebenarnya kebetulan tu, Mak Usu dok pegang hp SE Yendo Mak Usu yang kaler pink, padanla dia cakap Mak Usu minat pink...hahaha.. Yang dia cakap Mak Usu ayu tu yang xblh tahan! hahahaha

#xda pilihan kaler lain, so pink la jawabnya..hehehe..jambu apa...hehe

First tyme orang tegur Mak Usu minat pink tau...hahaha.. Sebab sebelum ni pon jarang gak pakai pink semua..hehehe.. Baju kurung pernah la...hehehe..

Xterpikir plak orang blh tanya cam tu ngan Mak Usu...hahahaha... apepon kadang2 pink ni memang boleh menyerlahkan seseorang perempuan kot...hihihi...

Pasni selalu la Mak Usu nak pakai pink..hahaha...Memang xdapat dilupakan la pakcik tu.. Dia boleh cakap "jumpa lagi" ngan Mak Usu...hahaha...

Kalau pakcik tuh mamat hensem, blh gak Mak Usu usha2 tadi.. Tapi ni rasanya pakcik ni dah da ramai cucu kot.. oh tidak! hahaha...

Satu pengalaman yang agak baru Mak Usu alami..hahaha..

Chil! Bubbye...


#dialog ditulis dalam loghat Sarawak.. nak tahu maksudnya or nak blaja skali blh klik [SINI]


p/s: Senyum itu adalah antara anugerah yang paling indah dalam diri kita..



4 comments:

Arol Mubin said...

Pakcik tue berkenan nak jadikan Mak Usu menantu dia kot. Mana tahu, anak lelaki dia handsome. Untung Mak Usu! Hehe. :D

Entri terbaru :)
http://arolpunyeblog.blogspot.com/2011/11/top-10-contest-daniel-adie-sispa-tolong.html

Fezzy Sha said...

@Arol Mubin A'ah la.. knapa Mak Usu xfikir erk..mabye anak dia..huhuhu.. melepas la..hehehe

^cahaya_harapan91^ said...

mek minat pink wak..hehehe

Fezzy Sha said...

@^cahaya_harapan91^ hihihi..pink itu kewanitaan.. :)