Jawab Jangan Tak Jawab!

Assalammualaikum...

Selamat petang yer kawan2.. hihi.. Petang baru la Mak Usu nak muncul kan... Sebelum ni Mak Usu asyik cerita pasal renovate je kan.. Kita lupakan dulu.. Ayuh! Mak Usu nak jawap tag dari Dya ni... Seminggu lebih ni tau cari jawapan..haha...Thank k Dya..

Rules and Regulations
1 . You must post this rules in your entry.
2 . Each person must post about themselves in their entry.
3 . Answer the question than tagger set for you in their post. And create eleven new questions for new people you tagged to answer.
4 . You have to choose eleven people to tag link them on the post.
5 . Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER.
6 . NO TAG BACK !
7 . No stuff in tagging section ''YOU ARE TAGGED IF YOU READING THIS''.
8 . " YOU ARE LEGITIMATELY'' -a.k.a REALY , TRUST , WITH ALL HONEST- have tag eleven people.
Jadi first, 11 Tentang Mak Usu:
  1. Mak Usu anak bongsu En.Shafiee dan Pn.Timah.. Bongsu dari 6 orang adik beradik..
  2. Mak Usu amat suka memasak..terutamanya buat kek dan pencuci mulut...
  3. Seorang yang kuat ketawa dan sukasenyum.. Even xkenal, senyum adalah harus... hahaha..Jangan ada orang cakap gila sudah... haha..
  4. Seorang yang suka berkawan dan suka bercakap..hihi..Berkawan biar berjuta2 kan.. Berkapel bia seribu...hahaa..eyh..slh2..bia satu...
  5. Seorang yang suka menyanyi.. Tapi masih xberani nak ikut audition..hahaha..Macam la sedap sangt suara kan...hahaha
  6. Sebelum tidur suka berangan macam2... hahaa.. Berangan nak dapat bf hensem.. haha
  7. Seorang yang suka kumpul macam2 jenis handphone.. 
  8. Lebih suka mengira daripada membaca.. Tapi kalau dah syok membaca xsuka dikacau.. Kalau kacau kena cubit pipi.. *padan muka..hihi...
  9. Peminat tegar cerita atau lagu Hindustan.. hahaa.. kan dah terbongkar rahsia...hihi
  10. Suka benda2 chomel macam kuching dan arnab..Tapi serius! xberani nak dukung... Xtahu kenapa..haha..
  11. Last tentang Mak Usu, nak bagtau korang...Mak Usu "SINGLE AVAILABLE" hahaha... mengada..tu pun nak bgtau kan...hihihi..
 Second, nak jawap soalan dari DYA plak.. Berabis fikir dah tau...hahaa
  1.  Idola korang masa kecik dan sekarang? -Semestinya ayah dan ibu.. Mereka betul2 individu yang bertanggungjawab dan berjaya mendidik anak2 walaupun dalam keadaan susah dan kesempitan...
  2. Kalau di beri wang RM1 juta, korang nak buat apa dengan wang tu? -Banyak tu..huhu.. Fisrt nak ajak ayah dan ibu menunaikan haji.. dan duit selebihnya xdapat nak bayangkan nak buat apa... hahaha....
  3. siapa korang 5 tahun akan datang? - InsyaALLAH menjadi seorang yang berjaya dan ada perniagaan sendiri..Amin...
  4. apa yang korang tak suka bila bw kt blog dya? -Xda apa2 kot.. Mak Usu suka je bw blog Dya ni...
  5. filem kegemaran korang? -Eifeel I'm In Love dan Musjese Dosti Karogi (gitu kot namanya...hihi)
  6. warna kegemaran? -Erkk..xnak bgtau..tunggu tengok blog baru Mak Usu..hihi
  7. sebab minat warna tu? -Sebab lembut dan sedap mata memandang...
  8. handphone yang paling korang sayang? -Nokia 5800..
  9. kalau di beri pilihan untuk melancong secara percuma, negara yang korang perlu pilih korea, italy, indonesia..korang pilih yang mana? -Korea
  10. sebab apa pilih negara tu? -Sebab nak pakai baju sejuk tebal2 masa salji..pastu nak jumpa artis lelaki hensem kat korea..hahahhaa
  11. teka saiz kasut dya..haha - Erm,mabye, 5 or 6 kot...hihiihi
 Thirdly, Soalan-soalan dari Mak Usu
  1. Idola anda dalam dunia blog. Berikan URL
  2. Kawan paling rapat di blog. Berikan URL
  3. Barang yang paling anda sayang. Kenapa
  4. Hobi anda dimasa lapang. Kenapa
  5. Subjek yang paling anda suka disekolah. Kenapa
  6. Perkara yang anda selalu lakukan sebelum tidur.
  7. Dah berpunya ke belum? 
  8. Filem yang berjaya buat anda sedih?
  9. Moto hidup anda
  10. Nak berjumpa dengan Mak Usu x? Nyatakan kenapa.... hahaha
  11. Bagi komen sikit tentang blog Mak Usu...
Xsabar ni nak tahu jawapan2 korang.. Jadi sekarang 11 blogger mangsa tag Mak Usu ialah:
Apix, Ezad, Cik Nur, Eurika, Ieya, Gaman, Eza Boom Boom, Arol Mubin, Rahmah Ram Ram, Cik Sibuk dan Gadis Pelik...

Mak Usu xpaksa k.. Sekadar nak berkenalan.. Kalau korang ringan tulang nak buat..Bagtau Mak Usu k...hihi... :):)

p/s: Semenjak berkedai ni, sibuk plak ramai pelanggan..hihi

13 comments:

Cik Sibuk said...

waheyyy..terharunya 1st time ada orang tag cenggini..tengkiu2

nanti ehhh kita buat entry..

EZAD AMIR said...

hahaha...mekasih sbb tag..
lariiiiiiiiiiiiiiii

dyabunga said...

hehe.. samalah kita suka ketawa..byk persamaan lah..amboi nk pkwe ensem je tu..hehe

Rahmah Ram Ram said...

Mekasih Mak Usu, Insyaallah ada kesempatan sis jawan soalan itew.dun worry....

apix said...

owh yeah ... apix kena tag .. hu3 .. nanti apix jwab .. kih3 ..

Eurika Afiqa said...

haha, akhirnya kite pun kna tag jgk, huhu..InsyaAllah, nnti ada masa lapang fiqa jwb k..kna amik masa jgk nih..(n_^)

CekbOlat-bOlat said...

bolat nokia 3310.. haha... maseh tersimpan rapi lam almari.. meh la dtg ambik =P

Masz Sidek said...

kmk mudah senyum.. mun tersengih2 ya selalu...p sik mudah nak tetak... mun lucu mena2 baruk tetak...

gades pelik said...

done mak usu :)

http://sigadispelik.blogspot.com/2012/01/jawab-jangan-tak-jawab.html

Eza Boom Boom said...

kmk akan try jawab. hihik. tunggu entry kmk. :)

Zamani said...

Salam Mak Usu :) jemput join 1 segmen ni :)

http://zamani84.blogspot.com/2012/01/jom-join-blogwalking-bersama-sufai.html

Eza Boom Boom said...

Eza dah jawab dah mak usu.

http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/2012/01/menjawab-soalan-berangkai-dari-jiran.html

Rahmah Ram Ram said...

Mak USu...

Sudah jawab jugak

http://bla-bla-blub-blub.blogspot.com/2012/01/jawab-jangan-tak-jawab.html