Tolong! Saya kena ragut....

Assalammualaikum...

Seharian Mak Usu xjenguk blog hari ni.. Maklumla, hari minggu ni nak pula g jalan2 ngan family.. Semalam ibu cakap, esok g sibu...yeay~~best...lama xjalan2.. ingat nak beli barang2 sekolah la... huhu...

Dan hari ni, Ibu, ayah, kakak n abg ipar dan Mak Usu pergi la jalan2 kat Sibu... Kita orang singgah parkson dan apa ntah lagi satu tmpt shooping tu..nama cina...hehehe..Last sekali nak jenguk Pasaraya Giant..baru2 je ada kat sibu.. So ambk keputusan shopping kt sana je la...

Jadi nak minta sikit duit dengan ibu.. Xnak la jalan  ngan Ibu nanti dia bising plak tengok apa yang Mak Usu beli.. So, minta duit nanti beli sendiri.. Tapi yang mengejutkannya..kenapa ibu Mak Usu baik sangat ek hari ni... Duit yang dia bagi terlalu banyak dari biasa la.. Adakah sebab dia tahu Mak Usu nak beli banyak barang... Serius..nak ambik pun takut... banyak sngt la... Tapi orang dah bagi xkan nak tolak kan... hihihihi

2 minit lepas tu tercari2 plak mana pintu masuk giant ni.. alahai jauh bena nak ke sana... Dahla parking jauh... Jalan ni plak tiba2 jadi sunyi...huhu..dan Mak Usu rasa macam ada orang ikut belakang Mak Usu la... Macam xsedap hati plak.. Tapi xda orang kat belakang ni... Jadi Mak Usu jalan la laju...

Xlam kemudian macam bunyi motosikal ikut Mak Usu... Uwaaaaaaaaaaaa!!! Diorang tarik beg tangan Mak Usu... dengan xterdaya nya..Mak Usu hanya mampu minta "tolong! tolong! tolong! peragut"

Makin lama makin lama terasa nak pengsan plak.. Semua nya jadi gelap gelita jak... Aduh! sakitnya hidung Mak Usu... sampe yang cubit hidung Mak Usu ni...

"kenapa ibu picit hidung kita.. sakitla" ........"yang ko minta tlg tu kenapa??ngigau ke?"

Hahahahhaa... rupanya Mak Usu mimpi la.. Sedap sgt kot tdo dalam kereta aircon kuat... hahahaha... Rupanya masih dalam perjalanan ke giant lagi..belum sampai... Adoi2...Korang pernah ke mimpi dlm kereta??

Nasib bukan betul2.. Pastu terbangun tu nekad nak jalan dengan ibu.. Xnak jalan sorang2... Ibu pun naik heran...hahahhaa... Takut sngt kalo dengar bunyi motosikal sekarang...hahahhaa... Boleh plak bemimpi dalam kereta..macam dalam cerita dongeng plak... hahahha...;p;p;p;p;p........

Btw, Mak Usu nak ucapkan terima kasih dengan MASZ SIDEK... Susah payah buat header untuk Mak Usu.. hari tu usah2 jer sekali tengok dapat betull...hehehe..thank..niat memang nak tukar header..tp xpandai sngt buat...pasni Mak Usu pakai header baru la... Thank MASZ.. Love U! Thank kitak... heheh

Mimpi atau realiti...hati2 dengan beg anda... Peragut dimana2... Jangan byk duit tunai2 banyak3...hehehe..bg dengan Mak USu jer..Mak Usu simpan... hahahaha...

Bye.. :):)



7 comments:

dyabunga said...

nasib baik bukan betul-betul..tapi sekarang bila jalan kt mna2 kena hati-hati jugak..

:: Cik Nur :: said...

adoii..saspen tol bace citer mak usu ni..ingtkan betul2 la tadi..

ape2pun kita kena hati2...skarang ni gejala mragut..samun..mrompak dan seangkatan dgn nyer..makin berluasakan?

mmg takut..

Shahazrin said...

huh...mimpi la...best

kis said...

fuh...ingat betul2 tadi...
apapun hati2 time ber "shoping"...(^_^)..

~ Blog Si G@dis Des@ ~ said...

adoi...mimpi rupanya..huhu...
anyway..mak usu kna tag..jeng2..hehe..jangan marah eh...tgk kt shoutbox..cpt2..:p

Munnafendy said...

loh...mimpi? dah macam drama pulak

Mak Usu said...

@dya bunga a'a..btl tu..

@cik nur.. memamng tkt sngt9 semalam...

@shahazrin nasib mimpi kan...

@kis memang akan sentiasa berhati2 ni..

@dilla...hehehe..thank dilla..

@munnafendy hahaha..kan..mcm cita drama plak kan..hehehe