Kaya! Kaya! Kaya!

Assalammualaikum...

Setiap orang mahukan kekayaan.. Begitu juga dengan Mak Usu..sentiasa berusaha menjadi seorang yang kaya.. Kata orang kalau ada duit boleh beli segalanya..betul ke?? itu sendiri boleh jawap kan.. hihi

Dimana2 pon kita akan dengar macam2 cara untuk dapatkan kekayaan.. Sampai2 ada yang yang menipu dengan buat skim cepat kaya.. dan macam2 lagi la..

Jadi, cuba anda semua fikirkan sejenak..apakan cara yang paling betul untuk menjadi seorang yang kaya.. Kenapa jutawan boleh jadi jutawan sedangkan kita xboleh?? Sama manusiakan...
Pasti kita sendiri tahu jawapannya.. Begitu juga dengan Mak Usu.. Bercita2 ingin ada perniagaan sendiri nanti walaupun bekerja..

Andai,
Duit Jutaria ni duit betul.. Fuhhh..kaya Mak Usu... 5000 ribu dollar tu... berapa ek sama ngan RM?? ntahla..hahaha

Setiap orang ada cara untuk membelanjakannya.. Tapi ingat, dah kaya harus la bersyukur dan jangan berlagak plak... Setiap rezeki datang daripadaNYA..

Jika ingin kaya, kaya la dalam dua aspek... Kaya duit dan kaya akhlak mahupun budi bahasa...

Kaya dunia xkan dapat membeli kesihatan, xkan dapat beli nyawa dan xkan dapat menjamin untuk mendapat tiket ke syurga...

Dan JANGAN!! kaya dengan duit haram...jangan!

Berusahalah.. Impian pasti akan dijulang dengan usaha yang setimpal...

p/s: 9/10 pintu rezeki adalah daripada perniagaan... (baru selesai main jutaria tapi bankrap...hahahaha)


7 comments:

EruzuLiyana said...

tunggu ceq kaya, ceq belanja mak usu!!!hheh

misshannajr said...

mcmana nk jadi kaya ni mak usu..main jutaria pun boleh bankrap hahaha :))

Masz Sidek said...

tok mesti main ngan anak buah...
hehehe... sik pat bukak bisness macam tok...
belum apa2 dah bankrap... ;P

dyabunga said...

tunggu dya buka bisnes ternak ikan.. nnti blh blnje mak usu..hehe
xpe bangkrap main jutaria..haha.

Eza Boom Boom said...

Lamak mek sik baik jutaria.. Hee. best na jak ada benda ya gik. hik2. Ktk men ngan sapa ya sampei boleh bankcrupt ndah...:P

Bena2. Bisness boleh buat orang berduit.. Family kmk pun ada molah bisness, p kecik2 jak. hihik.

✿Gucciey Lavender✿ said...

ai , mak usu . bankrap ? hehe .

Ain Dzaya said...

mak usu..thanks taw hadiah yg mak usu bagi tu..spesially pashmina..tanjat rase..sbb dapat pashmina free..hehew...thankzz alot yer mak usu!

keeping blogging!

dengan gagahnya ain buat entry bergambar ain arini tentang ; kawan. jom sama2 tengok =)

http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/kawan.html